ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΡΠΗΣ

Ο έρπης της ευαίσθητης περιοχής είναι ένα μεταδιδόμενο νόσημα, το οποίο προκαλείται από τον ιό του απλού έρπητα (Herpes Simplex Virus).
Πρόκειται για μια συχνή λοίμωξη, η οποία συνήθως προσβάλλει το δέρμα και τις βλεννογόνους μεμβράνες.
Ο ιός του έρπητα διακρίνεται σε 2 τύπους, τον τύπο I που προκαλεί τον επιχείλιο έρπητα και τον τύπο II που εντοπίζεται στην ευαίσθητη περιοχή.
Μεταδίδεται μέσω της δερματικής επαφής, ενώ μπορεί να το μεταδώσει και η μητέρα που νοσεί στο νεογνό κατά τη διάρκεια του τοκετού.
Ο χρόνος επώασης της νόσου κυμαίνεται από 2 έως 5 ημέρες.

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΕΡΠΗΤΑ

Σε αρκετούς ασθενείς η νόσος δεν εκδηλώνει συμπτώματα ή αυτά είναι τόσο ήπια ώστε είτε δεν γίνονται καθόλου αντιληπτά, είτε θεωρούνται τσιμπήματα και ερεθισμοί από έντομα.
Ωστόσο όταν ο ασθενής εμφανίζει ενεργά συμπτώματα, τότε αυξάνεται και ο κίνδυνος μεγαλύτερης εξάπλωσης του ιού.

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν:
• Κνησμό
• Μικρές φουσκάλες & φυσαλίδες που περιέχουν ένα κιτρινωπό υγρό και προκαλούν πόνο και τσούξιμο
• Όταν αυτές οι φυσαλίδες σπάσουν δημιουργούν έλκη, τα οποία προκαλούν φαγούρα και πόνο

Παράλληλα είναι αρκετά συχνή και η εμφάνιση γενικών συμπτωμάτων, όπως:
• Πυρετός
• Πονοκέφαλος
• Μυαλγία
• Διόγκωση λεμφαδένων
•Γενικότερη αδιαθεσία & κακουχία

Τα συμπτώματα αυτά εμφανίζονται:

Στις γυναίκες:
• Κόλπος
• Χείλη αιδοίου
• Τράχηλος της μήτρας
•Περιπρωκτική περιοχή
• Μηροί
• Γλουτοί

Στους άνδρες:
• Όσχεο
• Ευαίσθητη περιοχή
• Περιπρωκτική περιοχή
• Μηροί
• Γλουτοί

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΡΠΗΤΑ

Θεραπεία που να αντιμετωπίζει οριστικά τον έρπητα της ευαίσθητης περιοχής δεν υπάρχει.
Αν ο ιός προσβάλλει τον ασθενή, μπορεί να εκδηλώσει συμπτώματα και στη συνέχεια να παραμείνει σε λανθάνουσα κατάσταση στο σώμα. Αυτό σημαίνει ότι προσωρινά παύει να δημιουργεί προβλήματα, μπορεί όμως να ενεργοποιηθεί ξανά όταν πέσει η άμυνα του οργανισμού ή σε περιόδους αυξημένης πίεσης και άγχους.
Τα συμπτώματα μπορούν να περιοριστούν με τη χορήγηση αντιικών φαρμάκων ή τοπικής αγωγής με σκοπό την ταχύτερη επούλωση τους και τη μείωση της βαρύτητας τους.

• Διατήρηση της μολυσμένης περιοχής στεγνής και καθαρής.
•Τοποθέτηση κρύων επιθεμάτων στο δέρμα για ανακούφιση από την ενόχληση που προκαλούν οι φυσαλίδες.
• Αποφυγή επαφής με τη βλάβη.
• Αποφυγή επαφής όσο ο ιός είναι ενεργός και υπάρχει λοίμωξη.
• Τήρηση όλων των κανόνων υγιεινής.
• Να λαμβάνονται προφυλάξεις κατά την ερωτική επαφή.

Η ιατρός Μαρία Τσικελούδη παρακολουθεί στενά τους ασθενείς με έρπητα και ανάλογα με την πορεία της νόσου ακολουθεί και την κατάλληλη θεραπευτική προσέγγιση.