ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΞΥΤΕΝΗ ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΑ

Τα οξυτενή κονδυλώματα είναι ένα συχνό μεταδιδόμενο νόσημα που προκαλείται από στελέχη του ιού των ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV – Human Papilloma Virus).

Προσβάλλει εξίσου άνδρες και γυναίκες και εμφανίζεται στη γεννητική και περιγεννητική περιοχή αλλά και στη στοματική κοιλότητα, τη γλώσσα, τον ουρανίσκο και το φάρυγγα.

Υπάρχουν περισσότερα από 100 στελέχη των ιών HPV, κάποια από τα οποία είναι υπεύθυνα για την εμφάνιση δυσπλασιών και κακοηθειών, ενώ για τα οξυτενή κονδυλώματα υπεύθυνα θεωρούνται κυρίως τα στελέχη 6 & 11.

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΟΞΥΤΕΝΩΝ ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΩΝ

Η μετάδοση της νόσου γίνεται μέσω της επαφής αλλά και της απευθείας επαφής με το δέρμα ή τη στοματική κοιλότητα. Συνήθως εμφανίζεται σε διάστημα λίγων εβδομάδων έως και 8 μηνών από τη στιγμή της μόλυνσης.

Η κλινική τους εικόνα έχει τη μορφή ενός οζιδίου ή σπυριού που μοιάζει πολλές φορές με κουνουπίδι και εμφανίζεται σε διάφορα μεγέθη και χρώμα λευκό ή παρόμοιο με αυτό του δέρματος.

Σε σπάνιες περιπτώσεις, ενδέχεται να προκαλέσουν πόνο ή κνησμό, ωστόσο συνήθως είναι ασυμπτωματικά. Πολλές φορές δεν δημιουργούν εμφανείς δερματικές βλάβες, με αποτέλεσμα να εντοπίζονται μόνο με κλινικά τεστ και εργαστηριακούς ελέγχους.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΟΞΥΤΕΝΩΝ ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΩΝ

Η θεραπεία των οξυτενών κονδυλωμάτων εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η έκταση, το μέγεθος αλλά και το σημείο στο οποίο εκδηλώνονται.

Οι διαθέσιμες θεραπευτικές μέθοδοι περιλαμβάνουν:

• Τοπική θεραπεία με εφαρμογή κρεμών (ιμικιμόδη)
• Κρυοθεραπεία
• Διαθερμοπηξία
• Χειρουργική Αφαίρεση
• Laser Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2 Laser)

Τα οξυτενή κονδυλώματα είναι ένα σύνηθες νόσημα που εμφανίζεται σε μεγάλο ποσοστό (άνω του 75%) στους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή.

Για την αποτελεσματικότερη προστασία σας από το ενδεχόμενο μόλυνσης ενδείκνυται:

• Να λαμβάνονται προφυλάξεις κατά τη διάρκεια της επαφής
• Πλύσιμο των γεννητικών οργάνων μετά την επαφή
• Ο ετήσιος προληπτικός έλεγχος με τεστ ΠΑΠ, καθώς και ο γυναικολογικός έλεγχος
• Συστηματική παρακολούθηση μετά τη μόλυνση για τον εντοπισμό τυχόν υποτροπών της νόσου
• Ως μέτρο πρόληψης προτείνεται παράλληλα και ο εμβολιασμός, ο οποίος συστήνεται και για τα δύο φύλα ηλικίας 12-27 ετών
• Τακτικό check-up σε δερματολόγο- αφροδισιολόγο

Η ιατρός Μαρία Τσικελούδη διαθέτει ένα άρτιο και πλήρως εξοπλισμένο ιατρείο, όπου μπορεί να εφαρμόσει όλες τις προτεινόμενες θεραπευτικές μεθόδους περιορισμού των οξυτενών κονδυλωμάτων με στόχο την ασφαλή αντιμετώπιση της νόσου.