ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΟ ΚΗΡΙΟ

Το μολυσματικό κηρίο είναι μια εξαιρετικά μεταδοτική δερματική λοίμωξη που εμφανίζεται συχνά σε παιδιά, ειδικά στην ηλικιακή ομάδα 2-5 ετών.
Εντοπίζεται κυρίως σε περιοχές, όπως:
•Αυχένας
•Μασχάλες
•Κνήμες
•Βραχίονες
•Τριχωτό της κεφαλής
•Γύρω από τη μύτη και το στόμα
Μεταδίδεται μέσω δερματικής επαφής, από τα σταγονίδια στον αέρα και από αντικείμενα που έχουν μολυνθεί, όπως πετσέτες, σεντόνια, ρούχα, παιχνίδια, κ.λπ..

ΑΙΤΙΑ ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΟΥ ΚΗΡΙΟΥ

Το μολυσματικό κηρίο προκαλείται σε μεγαλύτερο ποσοστό από τον χρυσίζων σταφυλόκοκκο αλλά σε κάποιες περιπτώσεις και από τον στρεπτόκοκκο.
Παράγοντες που μπορεί να ευνοήσουν την εμφάνιση του είναι:
•Κακές συνθήκες υγιεινής που ευνοούν την ανάπτυξη βακτηρίων, όπως ο στρεπτόκοκκος και ο σταφυλόκοκκος
•Δέρμα με ευαίσθητο φραγμό όπως συμβαίνει συχνά σε περιπτώσεις ατοπικής δερματίτιδας

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΟΥ ΚΗΡΙΟΥ

Η νόσος του μολυσματικού κηρίου εκδηλώνεται συνήθως με τα εξής συμπτώματα:
•Ερυθρή πλάκα μικρού μεγέθους που συχνά προκαλεί πόνο και καλύπτεται από μια κολλώδη, κιτρινωπή ή καφέ-γκρι κρούστα
•Έντονος κνησμός που συμβάλλει στην επιμόλυνση περισσότερων σημείων σε πρόσωπο ή/και σώμα

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΟΥ ΚΗΡΙΟΥ

Οι θεραπευτικές μέθοδοι για την αντιμετώπιση του μολυσματικού κηρίου περιλαμβάνουν:
Τοπική θεραπεία:
•Αντισηπτικά προϊόντα
•Αντιβιοτικά σκευάσματα σε μορφή κρέμας για ανακούφιση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των δερματικών αλλοιώσεων
Από του στόματος θεραπεία:
•Αντιβιοτικά για την αντιμετώπιση του σταφυλόκοκκου και του στρεπτόκοκκου

•Συχνό και προσεκτικό πλύσιμο των χεριών
•Άψογες συνθήκες υγιεινής
•Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάποια αλλαγή στο δέρμα του παιδιού σας, επικοινωνήστε άμεσα με έναν ειδικό

Η ιατρός Μαρία Τσικελούδη διαθέτει μακροχρόνια εμπειρία στον τομέα της Παιδοδερματολογίας και είναι σε θέση να προσφέρει αποτελεσματικά θεραπευτικά πλάνα, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις κάθε ασθενούς.