ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΒΡΕΦΙΚΗ ΑΚΜΗ

Η βρεφική ακμή είναι μια κοινή και αρκετά συχνή δερματική πάθηση που μπορεί να εμφανιστεί στον πρώτο χρόνο της ζωής του βρέφους από τον τρίτο μήνα και μετά. Υπάρχει βέβαια και η νεογνική ακμή που μπορεί να εκδηλωθεί σε νεογνά 2 έως 6 εβδομάδων.

ΑΙΤΙΑ ΒΡΕΦΙΚΗΣ ΑΚΜΗΣ

Η βασική αιτία που προκαλεί τη βρεφική ακμή δεν έχει εξακριβωθεί ακόμη. Ωστόσο, κάποιοι από τους παράγοντες που μπορεί να την προκαλέσουν είναι:

• Η διέγερση των σμηγματογόνων αδένων εξαιτίας των ανδρογόνων της μητέρας
• Ενδοκρινολογικά προβλήματα
• Λήψη φαρμάκων από την μητέρα κατά της διάρκεια της κύησης ή του θηλασμού
• Λήψη φαρμάκων απευθείας από το βρέφος
• Βρεφικά δερμοκαλλυντικά
• Μύκητες του γένους Malassezia

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΒΡΕΦΙΚΗΣ ΑΚΜΗΣ

Η βρεφική ακμή εκδηλώνεται με κόκκινες κηλίδες που εντοπίζονται στο πρόσωπο και σπανιότερα στον κορμό και τα άκρα χωρίς να προκαλούν κάποια έντονη ενόχληση στο βρέφος. Παρουσιάζει ακόμη συμπτώματα παρόμοια με αυτή της ακμής σε ενήλικες, όπως:

• Φλύκταινες με υγρό ή πύον
• Φαγέσωρες
• Βλατίδες

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΒΡΕΦΙΚΗΣ ΑΚΜΗΣ

Η νόσος συνήθως εξαφανίζεται μέσα σε λίγες μέρες και δεν διαρκεί πάνω από 6 μήνες. Συχνά δεν χρήζει αγωγής, σε πιο σοβαρές περιπτώσεις βέβαια χορηγούνται σκευάσματα με κλινδαμυκίνη, ερυθρομυκίνη ή υπεροξείδιο του βενζουλίου.

• Αποφύγετε τα συχνά μπάνια που μπορούν να αφυδατώσουν το ευαίσθητο δέρμα του μωρού.
• Μην πειράζετε τυχόν σπυράκια με πύον για να μην προκληθούν περαιτέρω ερεθισμοί και μολύνσεις.
• Προτιμήστε προϊόντα περιποίησης ειδικά σχεδιασμένα για μωρά χωρίς άρωμα.

Η ιατρός Μαρία Τσικελούδη ακολουθεί τα κατάλληλα θεραπευτικά βήματα ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή φροντίδα στο μωρό σας και να εξασφαλίσει τον άμεσο περιορισμό της δερματικής πάθησης.