pathiseis nyxiwn

• ΟΝΥΧΟΜΥΚΗΤΙΑΣΗ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΝΥΧΟΜΥΚΗΤΙΑΣΗ

Η ονυχομυκητίαση είναι μια λοίμωξη που εμφανίζεται στα νύχια και προκαλείται από μύκητες.
Οι μύκητες προσβάλλουν οποιοδήποτε μέρος του νυχιού, μπορούν δηλαδή να εντοπιστούν στην κοίτη, την πλάκα και τη μήτρα, παραμορφώνοντας την όψη του.
Η ονυχομυκητίαση απαντάται συχνότερα στα νύχια των ποδιών και αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής του ασθενούς.

ΑΙΤΙΑ ΟΝΥΧΟΜΥΚΗΤΙΑΣΗΣ

• Ηλικία
• Αυξημένη υγρασία & θερμοκρασία
• Τραυματισμός στην περιοχή
• Διαβήτης
• Νόσοι των αιμοφόρων αγγείων
• Κολύμπι σε δημόσιες πισίνες
• Εξασθένηση ανοσοποιητικού συστήματος
• Κλειστά & στενά παπούτσια
• Κάπνισμα
• Κληρονομικότητα

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΟΝΥΧΟΜΥΚΗΤΙΑΣΗΣ

• Απολέπιση της περιοχής κάτω από το νύχι
• Ραβδώσεις χρώματος λευκού ή κίτρινου
• Δυσοσμία
• Ευθρυπτότητα
• Παραμόρφωση νυχιού
• Κηλίδες κίτρινου χρώματος
• Πάχυνση νυχιών
• Πόνος
• Απώλεια νυχιών

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΟΝΥΧΟΜΥΚΗΤΙΑΣΗΣ

Ανάλογα με το είδος της ονυχομυκητίασης, την έκταση και τη σοβαρότητα της, η θεραπεία μπορεί να περιλαμβάνει:
• Αντιμυκητιασική αγωγή για τοπική χρήση όταν η λοίμωξη είναι πιο περιορισμένη ή όταν οι ασθενείς δεν μπορούν να υποβληθούν σε συστηματική θεραπεία
• Laser, το οποίο μπορεί να συνδυαστεί και με τη χορήγηση αντιμυκητιασικής αγωγής
• Αγωγή από του στόματος
• Χειρουργικός καθαρισμός

leixinas nixiwn

• ΟΜΑΛΟΣ ΛΕΙΧΗΝΑΣ ΟΝΥΧΩΝ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΜΑΛΟΣ ΛΕΙΧΗΝΑΣ ΟΝΥΧΩΝ

Είναι ένα είδος ομαλού λειχήνα που προσβάλλει τα νύχια, προκαλώντας τους χαρακτηριστικές αλλοιώσεις. Μπορεί να προσβάλλει τον καθένα, ωστόσο συχνότερα εμφανίζεται σε άτομα μέσης ηλικίας.

ΑΙΤΙΑ ΟΜΑΛΟΥ ΛΕΙΧΗΝΑ ΟΝΥΧΩΝ

Δεν είναι ακόμη γνωστά τα ακριβή αίτια που προκαλούν την πάθηση καθώς αυτή φαίνεται να συνδέεται με διάφορους παράγοντες. Πάντως, έχει υποστηριχθεί ότι ο ομαλός λειχήνας ονύχων:
• Συνδέεται με την Ηπατίτιδα C
• Είναι αυτοάνοση νόσος
• Προκαλείται από τη λήψη αγωγής, όπως το αρσενικό και το βισμούθιο

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΟΜΑΛΟΥ ΛΕΙΧΗΝΑ ΟΝΥΧΩΝ

• Ραβδώσεις
• Βοθρία
• Ατροφία νυχιών
• Ονυχορρήξεις
• Λέπτυνση νυχιών
• Καταστροφή της περιοχής του δέρματος γύρω από το νύχι
• Γραμμώσεις & αύλακες
• Κίτρινο χρώμα
• Τραχιά επιφάνεια

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΟΜΑΛΟΥ ΛΕΙΧΗΝΑ ΟΝΥΧΩΝ

Δεν υπάρχει θεραπεία που να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τον ομαλό λειχήνα ονύχων, ωστόσο υπάρχουν διάφορες μέθοδοι διαθέσιμες, όπως η χορήγηση κορτιζονούχων, που ανακουφίζουν τον ασθενή και ενισχύουν την επούλωση των αλλοιώσεων.

nuxia

• ΠΑΡΩΝΥΧΙΑ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΩΝΥΧΙΑ

Πρόκειται για μια πάθηση που προκαλείται από φλεγμονή του δέρματος και μπορεί να εμφανιστεί τόσο στις πλευρικές, όσο και στις εγγύς πλάκες των νυχιών.

ΑΙΤΙΑ ΠΑΡΩΝΥΧΙΑΣ

Συνήθως οφείλεται σε κάποιον τραυματισμό στην περιοχή γύρω από τα νύχια αλλά μπορεί να εκδηλωθεί και ύστερα από κακό κόψιμο των νυχιών.

ΤΥΠΟΙ ΠΑΡΩΝΥΧΙΑΣ

Οξεία: είναι επακόλουθο σταφυλοκοκκικών, ερπητικών ή καντιντιακών λοιμώξεων ή προκαλείται εξαιτίας κάποιου τραυματισμού στη περιοχή του νυχιού. Αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς και είναι πιο συχνή σε ανθρώπους με δερματικά προβλήματα, όπως δερματίτιδα ή ψωρίαση. Προκαλεί οίδημα, πόνο και ερεθισμό.
Χρόνια: προκαλείται συχνά από ασθένειες, όπως ο χρόνιος διαβήτης. Εμφανίζει συμπτώματα που διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα με περιόδους έξαρσης και ύφεσης.

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΠΑΡΩΝΥΧΙΑΣ

• Οίδημα
• Ερυθρότητα
•Δυσχρωμία

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΡΩΝΥΧΙΑΣ

•Τοπική θεραπεία με εφαρμογή αντιμυκητιασικής αγωγής
• Laser
• Χειρουργικός καθαρισμός

therapeia nixion

•ΨΩΡΙΑΣΙΚΗ ΟΝΥΧΙΑ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΨΩΡΙΑΣΙΚΗ ΟΝΥΧΙΑ

Η ψωριασική ονυχία είναι ένα είδος ψωρίασης που συχνά συνδέεται και με την ψωριασική αρθρίτιδα και προκαλεί αλλοιώσεις στα νύχια.
Είναι μια αυτοάνοση και μη μεταδοτική ασθένεια που εντοπίζεται συχνότερα στα νύχια των χεριών, προσβάλλοντας ένα ή και περισσότερα από αυτά.

ΑΙΤΙΑ ΨΩΡΙΑΣΙΚΗΣ ΟΝΥΧΙΑΣ

Οφείλεται σε ένα συνδυασμό παραγόντων ανοσολογικής, γενετικής και περιβαλλοντικής φύσεως. Η εμφάνιση της ευνοείται τόσο από τη λήψη συγκεκριμένης αγωγής, όσο και από κακές ψυχολογικές συνθήκες.

ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΨΩΡΙΑΣΙΚΗΣ ΟΝΥΧΙΑΣ

Τα συμπτώματα της πάθησης συνήθως αναπτύσσονται είτε στη μήτρα, είτε στην πλάκα του νυχιού και περιλαμβάνουν:
• Αποχρωματισμό
• Δημιουργία κηλίδων καφέ ή κίτρινου χρώματος με ερυθηματώδες περίγραμμα
• Αποκόλληση νυχιού
• Βοθρία
•Παρωνυχία
•Ευθρυπτότητα & δυσμορφία
•Λευκονυχία

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΨΩΡΙΑΣΙΚΗΣ ΟΝΥΧΙΑΣ

Η θεραπεία μπορεί να είναι τοπική, ενδοβλαβική, συστηματική ή θεραπεία laser, ανάλογα με την έκταση και την εικόνα της πάθησης.
Τοπική:
•εφαρμογή κρεμών & αλοιφών
Συστηματική:
• Μεθοτρεξάτη
• Κυκλοσπορίνη
• Βιολογικοί παράγοντες
Ενδοβλαβική:
• Χορήγηση κορτικοστεροειδών

nyxiwn

•ΕΙΣΦΡΥΣΗ ΟΝΥΧΟΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΙΣΦΡΥΣΗ ΟΝΥΧΟΣ

Η είσφρυση όνυχος ή ονυχοκρύπτωση είναι μια επώδυνη πάθηση των νυχιών που προκαλείται όταν ένα τμήμα, συνήθως η γωνία του, «γυρίζει» προς το δέρμα, προκαλώντας φλεγμονή και πόνο.
Συνήθως παρατηρείται στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, μπορεί βέβαια να προκύψει σε οποιοδήποτε δάχτυλο. Η πάθηση είναι συχνότερη σε ενήλικες και πιο σπάνια εμφανίζεται στα παιδιά.

ΑΙΤΙΑ ΕΙΣΦΡΥΣΗΣ ΟΝΥΧΟΣ

• Κακό κόψιμο νυχιών
• Στενά παπούτσια που πιέζουν τα πόδια και προκαλούν ανώμαλη ανάπτυξη των νυχιών
• Επαναλαμβανόμενοι τραυματισμοί στη γύρω περιοχή
•Μυκητιάσεις ή λοιμώξεις που οδηγούν σε δυσμορφίες των νυχιών

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΙΣΦΡΥΣΗΣ ΟΝΥΧΟΣ

Αν η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να χρειαστεί χειρουργική αφαίρεση ώστε ο ιατρός να καθαρίσει την περιοχή.
Ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις ένα ζεστό ποδόλουτρο και το σωστό λιμάρισμα και κόψιμο των νυχιών είναι αρκετά για να αντιμετωπιστεί η πάθηση.

Για την αποφυγή παθήσεων στα νύχια, συστήνεται να ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:
• Τακτική ενυδάτωση δέρματος στα πόδια
•Επιλογή καθαρών και αξιόπιστων χώρων περιποίησης άκρων
•Απολύμανση όλων των εργαλείων που χρησιμοποιείτε για τη φροντίδα των νυχιών σας
• Χρήση ανοιχτών παπουτσιών (π.χ. σαγιονάρες) σε χώρους με υγρασία, όπως η πισίνα και η παραλία
•Καθημερινή αλλαγή καλτσών
•Διατήρηση ποδιών στεγνών και καθαρών
•Σε περίπτωση εμφάνισης μύκητα ή οποιασδήποτε άλλης λοίμωξης επικοινωνήστε άμεσα με τον ιατρό σας

Η ιατρός Μαρία Τσικελούδη διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στον τομέα των συγκεκριμένων παθήσεων και προσφέρει αποτελεσματικές θεραπευτικές λύσεις για άμεση ανακούφιση.